Nagyradaiak Cófalván 2019

2019.07.26.

A 35 fős nagyradai küldöttség július 10-én hajnali 3 órakor indult Cófalvára. Úgy terveztük, hogy az utazás során oda-vissza megszállunk, így kényelmesebb lesz a kirándulás.

Az első nap délutánján értünk Kolozsvárra, ahol több órát töltöttünk. Megnéztük a jelentősebb nevezetességeket (pl.: Mátyás király szülőháza, Fadrusz János Mátyás király emlékműve, gótikus Szent Mihály-templom), lesétáltunk a Kis-Szamoshoz. A szállásunk Kolozsvártól nem messze, Aranyosgyéresen volt. Másnap indultunk Cófalvára, de előtte Ivómezejére utaztunk, ahonnan felmentünk a Madarasi-Hargitára, a székelyek Szent Hegyére. A kora esti órákban értünk Cófalvára, ahol vendéglátóink izgatottan vártak bennünket. Most is nagyon jó volt a viszontlátás. Pénteken, július 12-én, Erdővidék kulturális emlékeit mutatták be nekünk vendéglátóink, majd szombat délelőtt Bodzaforduló közelében tekintettük meg a Csukás-hegység egy nagyon szép, vízesésekkel tarkított völgyét, majd elmentünk az Üvöltő-vízeséshez. Szombaton az esti órákban, az ünnepi vacsora után kezdődött az a kulturális műsor, ahol néptáncokat mutattunk be, majd táncház, és bál keretében folytatódott az esti program. Vasárnap családi nap volt, délelőtt elmentünk misére, majd délután a házigazda családok szerveztek különböző programokat. Másnap reggeli után vettünk könnyes búcsút vendéglátóinktól. Hazafelé jövet megálltunk Nagyszebenben, megnéztük a csodálatos történelmi óvárost, melynek épületei és hangulata lenyűgözött bennünket. A kora esti órákban értünk Ménesre, ahol Balla Géza borász vendégházában szálltunk meg. Természetesen az ínyencek nem hagyták ki az esti borkóstolót. Megízlelhettünk ennek a történelmi borvidéknek a tüzes sziklaborait. Másnap még megálltunk Ópusztaszeren, ahol leginkább a Feszty-körképre volt kíváncsi mindenki.

Igaz, hogy fáradtan, de élményekkel gazdagabban térhettünk mindannyian haza. Köszönjük cófalvi barátainknak a szép napokat, és várjuk őket mi is szeretettel Nagyradára. A kiutazás támogatására pályázatot adtunk be a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt-hez, amely 350.000 Ft támogatással járult hozzá ahhoz, hogy ezt a kulturális programot megvalósíthassuk.